Svačina pro školáky pokaždé jinak

Když konečně přemluvíte ospalé děti, aby se pustily do snídaně a pokračovaly dalšími ranními povinnostmi, musíte ještě vymyslet, co jim dát s sebou na svačinu. Další den s rohlíkem nebo sladkou oplatkou? Zkuste se podívat na naše tipy, jak dětem připravit výživnou svačinu, která jim bude i chutnat:

Pečivo, ale s čím?

Pokud chcete dětem nabídnout něco neotřelého, můžete sáhnout po výborném arašídovém másle. Obsahuje vysoký podíl bílkovin, nenasycené mastné kyseliny, vitamin, minerály a koenzym Q10.

Výživné mlsáníořechy

Připravte si malou dózu a namíchejte dětem dobroty všeho druhu podle chuti. Oříšky mají pro děti vysoký nutriční přínos. Vybírat je možné z mnoha druhů a specifických chutí. Kešu, tedy plody Ledvinovníku západního, obsahují velké množství nenasycených mastných kyselin, bílkoviny, důležité minerály (mangan, železo, zinek, měď, hořčík a fosfor) a celou řadu vitaminů.

K oblíbeným druhům ořechů patří dále pistácie. Děti je rády vylupují z malých skořápek. Obsahují 4x méně kalorií než jiné ořechy. Obsahují značné množství vitaminů E a B, mědi a železa. Velmi chutnou variací je směs oříšků a sušeného ovoce – kešu a arašídy v kombinaci s papájou a rozinkami dodají dětem potřebné minerály, vitaminy a další cenné látky.

Další výborné, a zejména výživné, „zobání“ představují semínka. Dýňová semínka jsou významným zdrojem nenasycených mastných kyselin a obsahují zároveň celou řadu minerálních látek. Neméně bohatým zdrojem vitaminů (zejména vitaminu E) a minerálních látek (především hořčíku a fosforu) jsou slunečnicová semínka.

Ovoce jako ze zahrady

Pro jahody ke dvanácti Měsíčkům? Nemusíte se namáhat, zkuste dětem nabídnout ovoce sušené mrazem. Lyofilizované jahody prošly procesem prudkého zmrazení a následného pomalého sušení. Díky tomu si zachovají výbornou chuť, vůni, barvu i mnoho živin, vitaminů a minerálů. Děti je mohou mlsat buď samotné, nebo si je přisypat třeba do jogurtu. Dle chuti můžete volit i jiné druhy ovoce: borůvky, maliny, ananas, ostružiny nebo banán.

Další zajímavé plody

Velmi zdravým, a pro lidský organismus cenným plodem je kustovnice čínská zvaná goji. Sušené plody obsahují mnoho minerálů, stopových prvků, aminokyselin, vitaminů a dalších látek. Celou řadu zdraví prospěšných látek obsahuje také aronie neboli černá jeřabina, hodí se buď k přímé konzumaci, nebo do jogurtu, kaše apod. Mnoho vitaminů, antioxidantů, stopových prvků a dalších biologicky aktivních látek najdeme také v plodech rakytníku řešetlákového.