516 770 100 | info@drmax.cz | O nás

Podpořte imunitu dětí i dospělých dříve, než přijdou podzimní plískanice


Se začátkem školního roku a příchodem podzimních měsíců se bohužel vracejí i běžná infekční onemocnění. Děti nastupují zpět do školek a škol, odkud si záhy přinesou rýmu nebo kašel, dospělí opět nasazují hektické pracovní tempo, jež organismu také moc nesvědčí. Jak si energii, kterou jste načerpali během léta, co nejdéle udržet? Přečtěte si naše tipy, jak zůstat fit po celý rok.

Vyvážená a pestrá strava

Základem zdraví je kvalitní a pestrá strava. Jídlo by mělo obsahovat všechny důležité živiny (sacharidy, bílkoviny, tuky), vitamíny, minerály a stopové prvky. Pro imunitu jsou klíčové zejména vitamíny C a B, dále pak selen, zinek, měď a železo. Důležitá je konzumace dostatečného množství zeleniny (400 g/den) a ovoce (200 g/den). Nepostradatelné jsou kysané mléčné výrobky (jogurty, kefíry, kysané mléčné nápoje) s obsahem prospěšných probiotických bakterií. Z tuků dávejte přednost kvalitním rostlinným, maso konzumujte libové, nevyhýbejte se programově ani masu červenému – je důležitým zdrojem železa. Jezte střídmě, omezte alkohol a velmi sladké a tučné potraviny. Příjem tekutin by se měl pohybovat kolem 2 litrů denně.

Pohyb i trocha lenošení

Kromě kvalitní stravy je důležité udržovat se v dobré fyzické kondici. Zvolte si fyzickou aktivitu podle svých možností a zdravotního stavu a té se pravidelně věnujte. I půlhodinová procházka 5 x týdně se počítá. Stejně jako pohyb je ale důležitý i odpočinek, relaxace a kvalitní, dostatečně dlouhý spánek.

Staré dobré otužování

Tradiční a osvědčenou metodou pro posílení obranyschopnosti je otužování. Začínáme s ním již v letních měsících, a to velmi pozvolna, nejdříve vlažnou vodou na konci každé koupele, postupně můžeme teplotu snižovat a délku koupele prodlužovat. Otužování je vhodné jak pro děti, tak dospělé, u dětí začínáme nejdříve otužováním vzduchem (to je např. spaní při otevřeném okně, procházky za každého počasí), pak teprve vodou.

Vhodné oblečení

Neoblékáme se ani moc, ani málo. Sledujeme předpovědi počasí, oblečení volíme podle venkovní teploty, nikoliv podle toho, zda za oknem svítí či nesvítí sluníčko. Ideální je řídit se podle tzv. „pocitové teploty“, která zohledňuje i vlhkost vzduchu a povětrnostní podmínky. Běžně ji uvádějí meteorologické servery.

Čistota půl zdraví

Od malička učíme dětí mýt si ruce po příchodu z venku a před jídlem. Při rýmě a nachlazení používáme jednorázové kapesníčky, které ihned vyhazujeme. Je-li to možné, nemocného člena rodiny izolujeme od ostatních.

Mysleme na ostatní

Pokud onemocníme, dopřejeme si několik dnů volna. Nemocné děti necháme doma, aby nešířily infekci dále v kolektivu. V praxi toto doporučení často nebývá dodržováno, nicméně ohleduplnost je v tomto směru více než na místě.

Pravidelný režim a psychická pohoda

U všech zmíněných doporučení je důležitá důslednost a pravidelnost – ať už se jedná o jídelníček, fyzickou aktivitu nebo spánek. Pravidelný režim totiž přispívá k psychické pohodě a psychická pohoda je pro zdraví stejně důležitá jako fyzická kondice.

Přípravky z lékárny pro vaši imunitu

Kromě výše uvedených režimových opatření můžete obohatit stravu o některý z přípravků pro správnou funkci imunitního systému. Základem jsou pochopitelně multivitamínové doplňky stravy (vitamíny B, C + minerály + stopové prvky) obohacené o celou řadu dalších biologicky aktivních a prospěšných látek (aminokyseliny, oligopeptidy, nukleotidy, oligosacharidy, např. beta-glukan…). Z rostlinných složek, které bývají součástí přípravků jmenujme např. echinaceu, hlívu ústřičnou, rakytník, ženšen nebo řasu spirulinu. Tyto přípravky v naší nabídce najdete v různých formách – např. ve formě sirupů pro nejmenší anebo ve formě cucavých nebo oblíbených gumových bonbonků, které chutnají dětem i dospělým.

 

Tento produkt momentálně nelze objednat.

Z důvodu inventury bude možné objednávku vytvořit příští týden.

Omlouváme se za dočasnou nedostupnost. Omezení se týká jen vybraných produktů.