I za ztížených podmínek na trhu obrat lékáren Dr.Max díky atraktivitě pro klienty vzrostl

Obrat lékárenské sítě Dr.Max, kterou provozuje společnost Česká lékárna holding, činil v loňském roce 14,895 mld. Kč. To je přibližně pětiprocentní růst oproti roku 2015. Tržby e-Shopu Dr.Max vzrostly za stejné období o sto procent.

Obrat lékáren Dr.Max vzrostl, třebaže se dál zhoršují ekonomické podmínky na trhu. Vyšší je meziročně i počet poboček sítě. Čtyřstá lékárna Dr.Max byla otevřena v polovině dubna v objektu Nemocnice Vrchlabí provozované sesterskou společností Penta Hospitals.

„Důvod, proč se nám daří i za zhoršených podmínek, vidím především v atraktivním klientském programu a jasné přidané hodnotě, kterou poskytujeme svým klientům“, říká generální ředitel lékáren Dr.Max Daniel Horák. Ten mezi benefity sítě řadí vedle věrnostního systému zejména úspěšný program vlastní značky, ale i letos odstartovaný koncept péče o pokožku „Dr.Max pro zdraví a krásu“, a rozvíjející se e-shop s možností osobního odběru v drtivé většině lékáren sítě. Lékárny Dr.Max se ve zvýšené míře věnují volnému prodeji, aby kompenzovaly ztráty příjmů vyvolané erozí cen a úhrad u léků na recept, které postihují celý obor už několik let.

Vlastní značka Dr.Max dnes zahrnuje už kolem pěti set položek, neustále se rozšiřuje rozsah kategorií. V závěru roku 2016 byly uvedeny na trh 4 řady pečující kosmetiky Nuance, mezi letošní premiéry patří léky proti kašli Ambroxol a Acetylcystein, pastilky Oraseptin, dětský protizánětlivý sirup Ibuprofen, řada dentální péče Pro32, inovovaná řada sluneční ochrany Equilibria a horký nápoj při nachlazení NoGrip.

Koncept péče o pokožku „Dr.Max pro zdraví a krásu“ představuje vysokou investici v rámci sítě Dr.Max v řádu stovek milionů korun. Jeho součástí je plán stovky dermocenter vybudovaných v prostorách lékáren Dr.Max do dvou let. Momentálně jich je necelých padesát. V dermocentrech bude klientkám k dispozici vedle širokého portfolia přípravků samozřejmě i speciálně vyškolený personál a diagnostická technika.

Obrat e-Shopu Dr.Max vzrostl za loňsko o 100 procent na více než 200 milionů Kč, a představuje nejrychleji se rozvíjející segment zmíněné sítě lékáren. K pozitivnímu výsledku napomohlo i vybudování nového logistického centra v Brně o rozloze 2000 m². I u e-Shopu je výdej spojen s odborným poradenstvím – přes 80 procent odběrů objednaného zboží se uskutečňuje v lékárnách.

Systém vzdělávání lékárníků zastřešený Akademií Dr.Max je v rámci oboru i České republiky unikátní a získal si popularitu nejen u samotných lékárníků sítě, ale i mimo ni – mezi zdravotními sestrami, lékaři a studenty farmacie. „Odbornost našich expedientů je základním předpokladem úspěchu Dr.Max“, říká Daniel Horák, „proto jejich vzdělávání věnujeme maximální péči. Pacienti to oceňují – v několika nezávislých průzkumech byl servis lékáren Dr.Max oceněn jako nejlepší v Česku. Velmi dobře naše lékárny dokážou ve srovnání s ostatními obstát i při kontrolách SÚKL.“