Meziroční růst lékáren Dr.Max je dvouciferný

Obrat lékáren Dr.Max dosáhl v roce 2018 téměř osmnácti miliard korun. To představuje meziroční růst o víc než jedenáct procent. Podle generálního ředitele Daniela Horáka na tom mají hlavní zásluhu zaměstnanci.

Praha, 18. dubna 2019 - Největší lékárenská síť v České republice vykázala v roce 2018 obrat ve výši 17,948 505 000 miliardy korun. To je o cca 1,8 miliardy víc než předloni. Podle Daniela Horáka, generálního ředitele společnosti ČLH, která lékárny Dr.Max provozuje, to je výsledek absolutní orientace sítě na potřeby pacientů a ostatních klientů, profesionality lékárníků a laborantů a ochoty k inovacím. „Hlavní podíl na tom, že za sebou máme další úspěšný rok, mají jednoznačně naši zaměstnanci – kvalitu jejich práce potvrzují i kontroly regulátora,“ říká Daniel Horák. Podle závěrů inspekcí Státního ústavu pro kontrolu léčiv se lékárnám Dr.Max opět podařilo zlepšit průměrnou známku a dále snížit počet pochybení. V obou ohledech se lékárny Dr.Max liší od zbytku trhu.

 

Lékárny Dr.Max poskytují své služby momentálně na 446 místech ČR, přičemž rok 2017 uzavíraly na počtu 430. Největší akvizicí loňského roku bylo převzetí 11 lékáren sítě Na zdraví. Úspěšně se rozvíjel i internetový prodej, který v roce 2018 vykázal obrat přes 600 milionů s meziročním růstem kolem 60%. Počet objednávek překročil ve stejném období 1 milion. „Velké zlepšení tu představuje rezervační systém v lékárnách,“ poznamenává Daniel Horák, „jestliže mají poptávanou položku na skladě, pak doba mezi odesláním objednávky přes e-Shop a jejím vychystáním v lékárně zabere jen asi čtvrthodinu.“ Rezervační systém funguje ve všech lékárnách, které jsou zároveň odběrnými místy. Drtivá většina zákazníků e-Shopu Dr.Max (přes 85%) si vyzvedává zásilky osobně v některé z tradičních „kamenných“ lékáren.

 

Pokud jde o ně, nadále v roce 2018 pokračovala jejich modernizace. Tak zvaným remodelingem stejně jako v uplynulých letech prošlo i vloni kolem sedmdesáti poboček sítě. Pro letošek se předpokládá dalších čtyřicet. „Můžeme už tempo poněkud zvolnit, intenzivní úsilí uplynulého období nám to umožňuje. Převážná část našich lékáren odpovídá potřebám moderního pacienta. A těší nás i to, že české know-how je možné v tomto směru do vysoké míry uplatnit i v zahraničí při rozšiřování značky Dr.Max do dalších zemí Evropy,“ říká Daniel Horák.

 

Úspěšný byl v roce 2018 i klientský program Karta výhod. Zájem o něj dále povzbudilo zpřehlednění a rozšíření benefitů na všechny členy. Meziroční přírůstek byl 320 tisíc klientů, momentálně je vydáno 3,4 milionu věrnostních karet. Jde o jednu z komparativních výhod, která se podílí na oblibě lékáren Dr.Max. Další představuje vlastní značka. Prodej léčiv meziročně vzrostl o víc než 60 procent, u neregistrovaných přípravků o 30. „Ve srovnání s ostatními výrobci má naše vlastní značka největší dynamiku – jde tu o úspěch, který nemá v kontinentální Evropě obdoby, " komentuje to Daniel Horák. Portfolio vlastní značky Dr.Max dnes zahrnuje přes sedm stovek produktů, v ČR je v prodeji asi polovina z nich.