I v obtížném roce vykázala síť Dr.Max meziroční růst

4. 5. 2021 · 3 minuty čtení

Lékárenské síti Dr.Max, kterou provozuje společnost Česká lékárna Holding, rostl v roce 2020 obrat i počet poboček. Třebaže si v jeho průběhu koronakrize vynutila částečnou změnu firemní strategie, dlouhodobé koncepční projekty jako např. spuštění nejmodernějšího lékárenského logistického centra, se podařilo realizovat. Jako výhoda se v uplynulých měsících ukázal výkonný on-line prodej.

Praha, 4. 5. 2021 – Síť Dr.Max dosáhla v roce 2020 celkových tržeb ve výši 21,1 mld. Kč. Mezoročně to představuje růst bezmála 5,5%. “Tento výsledek znamená, že jsme obstáli v období, které lze jednoznačně označit za nejkomplikovanější v historii firmy,” komentuje meziroční změnu generální ředitel sítě lékáren Daniel Horák. Podle něj se to podařilo kombinací obětavosti zaměstnanců, schopnosti rychlého rozhodování během prudce se měnící poptávky klientů a inovátorského přístupu.

“Zaměstnanci lékáren se v roce 2020 stali nedělitenou součástí zdravotnické první linie,” říká Daniel Horák, “proto byla jednou z naších priorit zajištění jejich bezpečnosti a bezpečnosti našich lékáren pro pacienty.” Síť Dr.Max tak začala dříve než stát vloni distribuovat svým zaměstnancům ochranné prostředky a v rekordní době instalovala ve všech svých pobočkách ochranné bariéry z plexiskla, celkem asi 1500 krytů. Třebaže pro bezpečí přítomných udělala maximum, i ona se musela potýkat s poklesem návštěvnosti lékáren na jaře 2020. “Naštěstí jsme ho mohli do značné míry kompenzovat výkonem svého e-shopu”, dodává Daniel Horák, “ten dosáhl meziročního růstu téměř 44% a za loňsko vykázal obrat přes 1,3 mld. Kč. Meziročně stoupla návštěvnost e-shopu o 10 milionů na celkových více než 42 milionů.” E-shop Dr.Max si tak nadále udržuje pozici lékárenské jedničky na trhu. V dubnu síť odstartovala i on-line rezervaci léků na předpis  a zájem o tuto službu od té doby setrvale roste. Velmi úspěšný byl také klientský program sítě lékáren. Počet držitelů Karty výhod Dr.Max překročil v loňském roce hranici 4 milionů lidí.

Vzestup zaznamenal i prodej produktů vlastní značky Dr.Max, jejíž portfolio zahrnuje dnes několik stovek produktů. Obrat u sortimentu vlastní značky překonal v druhé polovině prosince 2020 “magickou hranici” 2 mld. Kč.  Především se tak stalo zásluhou prodeje přípravků souvisejících s imunitou (vitaminů a minerálů), kloubní výživy, přípravků na bolest a probiotik. Dr.Max dnes představuje nejen největší síť lékáren v ČR, ale také dominantního tuzemského producenta volně prodejných přípravků. Už několik let ale patří do portfolia i léčiva. A v roce 2020 začaly Dr.Max přinášet na trh i receptové léky pod novou vlastní značkou Medreg. Úspěšný lékárenský brand, vlastní značka i klientský program jsou zaváděny také v dalších zemích, kde lékárny pod hlavičkou Dr.Max působí. Napříč kontinentem dnes funguje asi 2300 lékáren Dr.Max, a to v 6 zemích. Značka představuje třetího největšího hráče v Evropě.

Základem rozvoje sítě je dostatečně robustní distribuce, kterou se lékárny Dr.Max rozhodly před třemi lety posílit budováním nového logistického centra v Pavlově u Prahy. V plném provozu bylo spuštěno na podzim 2020, od letošního jara v témže objektu funguje i zázemí e-shopu. “Obě skladové základny mají přes 22 000 m² a řada činností je robotizovaná – optimalizuje se tak doprava, zvyšuje výkon, rychlost i přesnost,” říká Daniel Horák, “využíváme synergie klasického distributora a e-commerce, ale dosavadní základna e-shopu v Brně zůstává v provozu, takže budeme mít obě centra poblíž aglomerací generujících nejvyšší e-shopovou poptávku.”

I přes obtíže roku 2020 nepolevila síť Dr.Max ve svých charitativních programech. Vlajková loď – projekt sociální autodopravy Taxík Maxík – se rozjela ve spolupráci s Kontem Bariéry Nadace Charty 77 ve třech nových lokalitách (Čáslav, Orlová, Ústí n./L.) a v jedné došlo k obnově vozového parku (Liberec). Celkem slouží už ve dvaceti obcích ČR.

Kontakt:

Michal Petrov, tiskový mluvčí lékáren Dr.Max, 777 923 449

Firemní fotografie v tiskové kvalitě na vyžádání