O společnosti

S přibližně 390 pobočkami, které představují cca 15% všech tuzemských veřejných lékáren, jsou lékárny Dr. Max největší lékárenskou sítí v ČR. V roce 2015 jsme otevřeli 26 lékáren; v 17 případech šlo o novou výstavbu, ve zbytku o akvizice.

Seznam všech lékáren sítě Dr. Max je dostupný z domovské stránky www.drmax.cz. Víc než polovina z nich se nachází v objektech obchodních center. Odpovídá to životním zvyklostem obyvatel, kteří chtějí uspokojit víc potřeb na jednom místě. Vstříc jim jdeme i otvírací dobou – v obchodních centrech 7 dní v týdnu od 8 do 20 hodin. Lékárny Dr. Max v některých oblastech suplují roli chybějící lékárenské pohotovosti. V Praze a v Brně fungují lékárny Dr. Max s nepřetržitou službou.

V portfoliu Dr. Max jsou v těchto městech i historické lékárny.  Ta pražská, U zlatého hada na Národní třídě, je vybavena nejstarším lékárenským mobiliářem v metropoli, brněnská lékárna U červeného raka je jednou z nejstarších ve střední Evropě. Se značkou Dr. Max se ovšem klienti setkají i mimo velká města – třeba u lékárenských výdejen v Tršicích, Litultovicích, nebo v Rotavě. 

Od léta 2014 mají lékárny Dr. Max, ale i další odběratelé k dispozici novou vlastní laboratoř v Nučicích u Prahy, nejmodernější svého druhu v ČR.

Společnost ČLH jako provozovatel lékáren Dr. Max vystupuje zásadně jako odpůrce jevů, které poškozují české lékárenství a pacienty. Staví se tak aktivně zejména proti ilegálním distribučním praktikám jako je například výdej léčiv lékaři v ordinacích a reexportům, které způsobují výpadky citlivých léků na českém trhu.

ČLH je zakládajícím členem Asociace provozovatelů lékárenských sítí (APLS), jejíž ambicí je přispívat k vytváření optimálních podmínek pro rozvoj lékárenství v České republice a hájení zájmů lékárníků - zaměstnanců.

Ekonomika

Tržby v roce 2015 dosáhly téměř 14 miliard korun, což bylo o 14 procent víc než v roce 2014. Z převážné části šlo o organický růst. Podíl na trhu veřejných lékáren (v tržbách) činil na začátku roku 2016 přibližně 30 procent.

Lékárny Dr. Max provozuje v ČR společnost Česká lékárna holding (ČLH) vlastněná investiční skupinou Penta Investments. ČLH zaměstnává přes dva tisíce farmaceutů a farmaceutických asistentů. Síť Dr.Max v ČR je součástí středoevropského projektu; stejnojmenné lékárny slouží pacientům i na Slovensku a v Polsku a v roce 2016 se předpokládá další rozšíření působnosti. Aktivity na nadnárodní úrovni koordinuje Dr.Max Group.

Značka Dr. Max je spojená i s filantropickou činností. Každý rok podporujeme přibližně desítku projektů v rámci programu malých grantů a tuto činnost chceme dále rozšiřovat. Orientujeme se výhradně na takové projekty, které zvyšují kvalitu života těm nejpotřebnějším – dětem a seniorům.

S mimořádným ohlasem se setkal projekt Taxík Maxík, na němž lékárny Dr. Max spolupracují s Kontem Bariéry Nadace Charty 77. Prodej jakéhokoli produktu privátní značky Dr. Max přinášel od prvního září 2015 automaticky jednu korunu na zvláštní účet určený k nákupu automobilů upravených pro přepravu starších a handicapovaných lidí. Takto se podařilo získat 1.661.000 korun, které darovala společnost ČLH Kontu Bariéry. To z daru zafinancovalo nákup dvou mikrobusů, které už dnes v Liberci a Prachaticích zajišťují za symbolický poplatek přepravu seniorů a handicapovaných např. k lékaři. V roce 2016 projekt pokračuje. 


Firma a lidé

V síti Dr.Max pracuje přes 2 tisíce lékárníků a téměř stejný počet farmaceutických asistentů. Naši pracovníci mohou těžit z propracovaného systému vzdělávání garantujícího jejich permanentní profesní růst. Už v roce 2008 byla založena Akademie Dr.Max jako zastřešující instituce pro všechny aktivity Dr.Max posilující celoživotní vzdělávání lékárenského personálu. Akademie se opírá o 3 pilíře: e-learning, interní školení a odborné konference. Systém je otevřený i lékárníkům a zdravotnickým profesionálům mimo síť Dr.Max, zejména zdravotním sestrám. V roce 2015 prošlo vzdělávacím systémem Dr. Max, do nějž společnost investuje ročně desítky milionů korun, zhruba 20 tisíc účastníků. Na vzdělávání zaměstnanců Dr. Max spolupracujeme s odbornými společnostmi a podle zaměření se skutečnými kapacitami v oboru. Tyto aktivity Dr. Max v některých případech navazují i na kampaně Světové zdravotnické organizace.

Vzdělávací akce Dr. Max velmi dobře hodnotí Česká lékárnická komora, ale například i Česká asociace sester.  Tomu také odpovídá počet bodů a kreditů, které si absolventi v rámci systému celoživotního vzdělávání mohou za účast připsat. Dále dáváme možnost poznat  prostředí Dr. Max zejména posluchačům farmaceutických fakult a VOŠ nabídkou studijních praxí. Na odborný rozvoj dbá Dr. Max i jinak. Speciální proškolení zaměstnanců umožňuje lékárnám Dr. Max užívat certifikát „Přátelský k seniorům“. Vysoká úroveň odborného poradenství jistě do značné míry přispěla k tomu, že se lékárny Dr. Max staly v roce 2015 nejdůvěryhodnější značkou v oboru.


Privátní značka Dr. Max a exclusive brand

Program vlastní značky rozvíjíme systematicky už několik let s cílem nabídnout klientům standardní či nadstandardní kvalitu za férovou cenu. Dnes existuje téměř pět stovek položek doplňků stravy, registrovaných OTC, zdravotnických pomůcek (PZT) a produktů dentální péče nesoucích označení Dr.Max. Vždy se jedná o produkty od špičkových výrobců. Sesterská společnost Dr. Max Pharma pro ně v některých případech sama vybírá dodavatele surovin a zadává recepturu. Vlastní značka Dr. Max míří kromě českého i na trhy v dalších zemích, kde tyto lékárny působí.

V poslední době se o přízeň zákazníků uchází vlastní řada sluneční kosmetiky Equilibria a dětská výživa Amilk Bifido. Výrobky vlastní značky jsou dostupné výhradně v síti lékáren Dr. Max a na E-Shopu Dr. Max. Pouze tímto způsobem je rovněž možné v ČR zakoupit francouzskou dermokosmetiku Uriage.


Vlastní centrální laboratoř

V létě 2014 začala v Nučicích u Prahy fungovat nová vlastní laboratoř Dr. Max - nejmodernější svého druhu v ČR. Slouží k tzv. soustředěné přípravě léčiv včetně individuálně připravovaných léků (IPL). Investice přibližně za 25 milionů korun zahrnuje i čisté prostory pro sterilní výrobu zejména očních kapek, ale i dalších přípravků. Čisté prostory se vyznačují přetlakovými propustmi pro personál i materiál, filtrací vzduchu, konstantní teplotou, vlhkostí a přetlakem a dále výrobou a rozvody čištěné vody, čištěné páry a tlakového vzduchu. Obsahují rovněž samozřejmě formulační kotel na výrobu roztoků s extrémně přesnou podlahovou váhou. Laboratoř v Nučicích vykrývá asi jednu třetinu potřeb lékáren Dr.Max, pokud jde o individuální přípravu, zbylé dvě třetiny jsou stále vyráběny ve vlastních laboratořích samotných lékáren.

Nová centrální laboratoř umožňuje vyřizovat rostoucí počet objednávek. Jejich hodnota za měsíc dosahovala v průměru v roce 2013 cca 1.210.000 Kč, o rok později už přes 2.011.000 Kč a v roce 2015 téměř 2.831.000 Kč. Do lékáren Dr. Max putují přibližně dvě třetiny produkce laboratoře, zbytek míří do nezávislých lékáren, na oční kliniky, k veterinářům a do nemocnic.


E-shop

Pro pohodlný a rychlý nákup již několik let umožňujeme objednávání zboží a volně prodejných léků po internetu. E-Shop Dr.Max je jedním z nejrychleji rostoucích na trhu a denně si na něm prohlédne zboží několik desítek tisíc lidí.

Na E-Shopu lze čerpat z výhody širšího výběru zboží oproti běžným lékárnám - sortiment obsahuje přes deset tisíc položek.  Elektronická divize Dr.Max využívá vlastního skladového zázemí v Brně - Heršpicích o rozloze 2.000 m². Běžně se odtud expedují tisíce zásilek denně. Nejvyužívanější metodou vyzvednutí zboží je u nás osobní odběr v některé z lékáren Dr.Max, jejichž role odběrných míst spojených z garantovanou odborností vydávajícího personálu neustále roste. Skloubení objednávky přes mobil nebo internet a perfektní osobní přístup využívá 80% internetových zákazníků drmax.cz.


Klientský program Dr. Max

Klientský program Dr. Max reprezentovaný Kartou výhod je na lékárenském trhu v ČR zřejmě nejrozvinutějším projektem svého druhu. Jeho úspěch spočívá v atributech, jako je transparentnost, komplexnost a individuálnost.

 

Transparentnost spočívá v jasně nastavených pravidlech zejména pro slevy z doplatku na RX, které lékárny Dr. Max poskytují těm nejpotřebnějším: dětem, seniorům a zdravotně postiženým.

Komplexnost klientského programu souvisí s jeho čtyřmi pilíři: vedle slevy z doplatku jsou to ještě tzv. Dr. Max ceny (nejnižší ceny pro daný výrobek na trhu), kupóny a compliance čili pacientský servis.

Individuálnost programu tkví v produktové nabídce na míru šité podle typu a zvyklostí klienta.

Kartu výhod lze získat ve kterékoliv lékárně Dr. Max, a to na základě vyplněného formuláře. Registrace je možná také on-line. Více informací na kartavyhod.drmax.cz.

Tradičně se k lékárnám Dr. Max pojí přídomek „lékárny první volby“. Vůči klientovi to v sobě zahrnuje především nejlepší dostupnost, trvale vysoký standard odborné péče a trvalé cenové výhody.

V roce 2016 byl klientský program Dr.Max oceněn ve třech kategoriích prestižních Loyalty Magazine Awards – mimo jiné jako nejlepší věrnostní program ve střední Evropě a jako nejlepší nový věrnostní program.


Klientský servis Dr.Max v kostce

  • Nejdostupnější síť lékáren v České republice
  • Otevřeno nejméně 12 hodin denně, sedm dní v týdnu v každé lékárně u OD Kaufland
  • Snadný vstup do lékárny i s nákupním košíkem či kočárkem (obchodní centra)
  • Jednoduchá orientace díky zařazení sortimentu do tematických regálů
  • Trvale nízké ceny léků a doplatků, inzuliny bez doplatku
  • Věrnostní program Karta výhod Dr.Max
  • Trvale nízké ceny sortimentu volně prodejných léků, doplňků stravy a dětské výživy
  • Akční slevy na vybraný sortiment každý měsíc
  • Sortiment kvalitních přípravků vlastní značky Dr.Max za velmi příznivé ceny

Distribuce

Distribuci pro lékárny Dr. Max zajišťuje především sesterská společnost ViaPharma se třemi distribučními centry – v Nučicích u Prahy, Brně a Ostravě. Objekt v Nučicích zahrnuje vedle centrálního skladu i novou ústřední laboratoř Dr. Max. Lékárny Dr. Max jsou sice hlavním odběratelem, ViaPharma ale dodává i do nemocnic, reprodukčních klinik, hospiců a domovů seniorů.

Díky skladovým prostorám vybaveným nejmodernější technologií poskytuje ViaPharma lékárnám a nemocnicím kompletní dodavatelský servis. Při své činnosti se samozřejmě řídí zásadami správné distribuční praxe, která je zárukou, že si léčivé přípravky dodávané odběratelům zachovávají své kvalitativní vlastnosti. Na rozvozu léčiv a ostatního sortimentu spolupracuje ViaPharma se společností DHL.

Ověření internetových stránek a lékárny: Logo pro zásilkový výdej léčivých přípravků