O společnosti

S více než 400 pobočkami, které představují cca 15% všech tuzemských veřejných lékáren, jsou lékárny Dr. Max největší lékárenskou sítí v ČR. V roce 2016 jsme otevřeli 23 lékáren. Čtyřstá lékárna Dr.Max v ČR (a zároveň tisící v rámci střední Evropy) zahájila provoz v polovině dubna 2017 v objektu Nemocnice Vrchlabí provozované sesterskou společností Penta Hospitals.

Seznam všech lékáren sítě Dr. Max je dostupný z domovské stránky www.drmax.cz. Víc než polovina z nich se nachází v objektech obchodních center. Odpovídá to životním zvyklostem obyvatel, kteří chtějí uspokojit víc potřeb na jednom místě. Vstříc jim jdeme i otvírací dobou – v obchodních centrech 7 dní v týdnu od 8 do 20 hodin. Lékárny Dr. Max v některých oblastech suplují roli chybějící lékárenské pohotovosti. V Praze a v Brně fungují lékárny Dr. Max s nepřetržitou službou.

V portfoliu Dr. Max jsou v těchto městech i historické lékárny.  Ta pražská, U zlatého hada na Národní třídě, je vybavena nejstarším lékárenským mobiliářem v metropoli, brněnská lékárna U červeného raka je jednou z nejstarších ve střední Evropě.  

Od léta 2014 mají lékárny Dr. Max, ale i další odběratelé k dispozici novou vlastní laboratoř v Nučicích u Prahy, nejmodernější svého druhu v ČR, v roce 2017 byla v Brně otevřena druhá centrální laboratoř pro individuální přípravu léčiv.

Společnost ČLH jako provozovatel lékáren Dr. Max vystupuje zásadně jako odpůrce jevů, které poškozují české lékárenství a pacienty. Staví se tak aktivně zejména proti ilegálním distribučním praktikám jako je například výdej léčiv lékaři v ordinacích a reexportům, které způsobují výpadky citlivých léků na českém trhu.

ČLH je zakládajícím členem Asociace provozovatelů lékárenských sítí (APLS), jejíž ambicí je přispívat k vytváření optimálních podmínek pro rozvoj lékárenství v České republice a hájení zájmů lékárníků - zaměstnanců.

Ekonomika

Tržby v roce 2016 dosáhly téměř 14,895 mld. Kč, což bylo o víc než 5 procent víc než v roce 2015. Z převážné části šlo o organický růst. Obrat e-Shopu Dr.Max vzrostl ve stejném období o 100 procent.

Lékárny Dr. Max provozuje v ČR společnost Česká lékárna holding (ČLH) vlastněná investiční skupinou Penta Investments. ČLH zaměstnává přes dva tisíce farmaceutů a farmaceutických asistentů. Síť Dr.Max v ČR je součástí středoevropského projektu; stejnojmenné lékárny slouží pacientům i na Slovensku a v Polsku a v roce 2017 se předpokládá další rozšíření působnosti. Aktivity na nadnárodní úrovni koordinuje Dr.Max Group.

Značka Dr. Max je spojená i s filantropickou činností. Každý rok podporujeme přibližně desítku projektů v rámci programu malých grantů. Orientujeme se výhradně na takové projekty, které zvyšují kvalitu života těm nejpotřebnějším – dětem a seniorům.

S mimořádným ohlasem se setkává u veřejnosti projekt Taxík Maxík, na němž lékárny Dr. Max spolupracují s Kontem Bariéry Nadace Charty 77. Prodej jakéhokoli výrobku vlastní značky Dr. Max a dalších produktů zainteresovaných partnerů přináší ve vymezených obdobích jíž od roku 2015 automaticky jednu korunu na zvláštní účet určený k nákupu automobilů upravených pro přepravu starších a handicapovaných lidí. Takto se podařilo získat již několik milionů korun, jež společnost ČLH převedla Kontu Bariéry. To už z daru zafinancovalo nákup pěti mikrobusů, které už dnes v Kutné Hoře, Liberci, Prachaticích, Praze 5 a Ústí nad Orlicí zajišťují za symbolický poplatek přepravu seniorů a handicapovaných např. k lékaři. V roce 2017 bude projekt pokračovat. 


Firma a lidé

V síti Dr.Max pracuje přes 2 tisíce lékárníků a téměř stejný počet farmaceutických asistentů. Naši pracovníci mohou těžit z propracovaného systému vzdělávání garantujícího jejich permanentní profesní růst. Už v roce 2008 byla založena Akademie Dr.Max jako zastřešující instituce pro všechny aktivity Dr.Max posilující celoživotní vzdělávání lékárenského personálu. Akademie se opírá o 3 pilíře: e-learning, interní školení a odborné konference. Systém je otevřený i lékárníkům a zdravotnickým profesionálům mimo síť Dr.Max, zejména zdravotním sestrám. Každoročně projdou vzdělávacím systémem Dr. Max, do nějž společnost investuje desítky milionů korun, desetitisíce účastníků. Na vzdělávání zaměstnanců Dr. Max spolupracujeme s odbornými společnostmi a podle zaměření se skutečnými kapacitami v oboru. Tyto aktivity Dr. Max v některých případech navazují i na kampaně Světové zdravotnické organizace. Více info na "akademie.drmax.cz".

Vzdělávací akce Dr. Max velmi dobře hodnotí Česká lékárnická komora, ale například i Česká asociace sester.  Tomu také odpovídá počet bodů a kreditů, které si absolventi v rámci systému celoživotního vzdělávání mohou za účast připsat. Dále dáváme možnost poznat  prostředí Dr. Max zejména posluchačům farmaceutických fakult a VOŠ nabídkou studijních praxí. Na odborný rozvoj dbá Dr. Max i jinak. Speciální proškolení zaměstnanců umožňuje lékárnám Dr. Max užívat certifikát „Přátelský k seniorům“. Vysoká úroveň odborného poradenství jistě do značné míry přispěla k tomu, že se lékárny Dr. Max staly v letech 2015 a 2016 nejdůvěryhodnější značkou v oboru. Několik nezávislých průzkumů, jejichž výsledky byly zveřejněny mezi koncem roku 2016 a počátkem 2017, vyhodnotilo servis lékáren Dr.Max jako nejlepší v Česku. Velmi dobrou kvalitu osvědčují i při kontrolách SÚKL. 


Privátní značka Dr. Max a exclusive brand

Program vlastní značky rozvíjíme systematicky už několik let s cílem nabídnout klientům standardní či nadstandardní kvalitu za férovou cenu. Dnes existuje přibližně šest stovek položek doplňků stravy, registrovaných OTC, zdravotnických pomůcek (PZT), produktů dentální péče a dermokosmetiky nesoucích označení Dr.Max. Vždy se jedná o produkty od špičkových výrobců. Sesterská společnost Dr. Max Pharma pro ně v některých případech sama vybírá dodavatele surovin a zadává recepturu. Vlastní značka Dr. Max míří kromě českého i na trhy v dalších zemích, kde tyto lékárny působí. Výrobky vlastní značky jsou dostupné výhradně v síti lékáren Dr. Max a na E-Shopu Dr. Max. Pouze tímto způsobem je rovněž možné v ČR zakoupit francouzskou dermokosmetiku Uriage

V poslední době se o přízeň zákazníků uchází například dětská výživa Amilk Bifido, vlastní řada v roce 2017 zásadně inovované sluneční kosmetiky Equilibria či čtyři řady pečující dermokosmetiky Nuance. Ta měla premiéru na začátku roku 2017 a úzce souvisí s celým konceptem péče o pokožku "Dr.Max pro zdraví a krásu" realizovaným v našich lékárnách. Jeho nejviditelnější částí jsou specializovaná dermocentra se širokou škálou souvisejících produktů. Do roku 2018 má fungovat v rámci lékáren Dr.Max už asi stovka dermocenter, k jejichž výbavě patří i diagnostická technika. Uniforma pro speciálně proškolené dermoporadkyně, které jsou v dermocentrech klientkám k dispozici, pochází z dílny známé módní návrhářky Beaty Rajské.


Vlastní centrální laboratoře

V roce 2014 začala v Nučicích u Prahy fungovat první nová vlastní centrální laboratoř Dr. Max - nejmodernější svého druhu v ČR. Slouží k tzv. soustředěné přípravě léčiv včetně individuálně připravovaných léčivých přípravků. Zahrnuje i čisté prostory pro sterilní výrobu zejména očních kapek, ale i dalších přípravků. Čisté prostory se vyznačují přetlakovými propustmi pro personál i materiál, filtrací vzduchu, konstantní teplotou, vlhkostí a přetlakem a dále výrobou a rozvody čištěné vody, čištěné páry a tlakového vzduchu. Obsahují rovněž samozřejmě formulační kotel na výrobu roztoků s extrémně přesnou podlahovou váhou. 

V létě 2017 byla otevřena v Brně další centrální laboratoř určená výhradně pro individuální přípravu. Centrální laboratoře, které představují investice v řádu desítek milionů korun, umožňují vyřizovat rostoucí počet objednávek. Převážná část individuálně připravovaných přípravků stále vzniká mimo centrální laboratoře - na pracovištích v zázemích jednotlivých lékáren. Do lékáren Dr. Max putují přibližně dvě třetiny produkce centrálních laboratoří, zbytek míří do nezávislých lékáren, na oční kliniky, k veterinářům a do nemocnic. 


E-shop

Pro pohodlný a rychlý nákup již několik let umožňujeme objednávání zboží a volně prodejných léků po internetu. E-Shop Dr.Max je jedním z nejrychleji rostoucích na trhu a denně si na něm prohlédne zboží několik desítek tisíc lidí. Jako výdejní místa slouží drtivá většina "kamenných" lékáren Dr.Max. 

Na E-Shopu lze čerpat z výhody širšího výběru zboží oproti běžným lékárnám - sortiment obsahuje kolem deseti tisíc položek.  Elektronická divize Dr.Max využívá vlastního skladového zázemí v Brně - Heršpicích o rozloze 2.000 m². Běžně se odtud expedují tisíce zásilek denně. Nejvyužívanější metodou vyzvednutí zboží je u nás osobní odběr v některé z lékáren Dr.Max, jejichž role odběrných míst spojených z garantovanou odborností vydávajícího personálu neustále roste. Skloubení objednávky přes mobil nebo internet s perfektním osobním přístupem vydávajícího personálu využívá 80% internetových zákazníků drmax.cz.


Klientský program Dr. Max

Klientský program Dr. Max reprezentovaný Kartou výhod je na lékárenském trhu v ČR zřejmě nejrozvinutějším projektem svého druhu. Jeho úspěch spočívá v atributech, jako je transparentnost, komplexnost a individuálnost.

 

Transparentnost spočívá v jasně nastavených pravidlech zejména pro slevy z doplatku na RX, které lékárny Dr. Max poskytují těm nejpotřebnějším: dětem, seniorům a zdravotně postiženým.

Komplexnost klientského programu souvisí s jeho čtyřmi pilíři: vedle slevy z doplatku jsou to ještě tzv. Dr. Max ceny (nejnižší ceny pro daný výrobek na trhu), kupóny a compliance čili pacientský servis.

Individuálnost programu tkví v produktové nabídce na míru šité podle typu a zvyklostí klienta.

Kartu výhod lze získat ve kterékoliv lékárně Dr. Max, a to na základě vyplněného formuláře. Registrace je možná také on-line. Více informací na kartavyhod.drmax.cz.

Tradičně se k lékárnám Dr. Max pojí přídomek „lékárny první volby“. Vůči klientovi to v sobě zahrnuje především nejlepší dostupnost, trvale vysoký standard odborné péče a trvalé cenové výhody.

V roce 2016 byl klientský program Dr.Max oceněn ve třech kategoriích prestižních Loyalty Magazine Awards – mimo jiné jako nejlepší věrnostní program ve střední Evropě a jako nejlepší nový věrnostní program.


Klientský servis Dr.Max v kostce

  • Nejdostupnější síť lékáren v České republice
  • Otevřeno nejméně 12 hodin denně, sedm dní v týdnu v každé lékárně u OD Kaufland
  • Snadný vstup do lékárny i s nákupním košíkem či kočárkem (obchodní centra)
  • Jednoduchá orientace díky zařazení sortimentu do tematických regálů
  • Trvale nízké ceny léků a doplatků, inzuliny bez doplatku
  • Věrnostní program Karta výhod Dr.Max
  • Trvale nízké ceny sortimentu volně prodejných léků, doplňků stravy a dětské výživy
  • Akční slevy na vybraný sortiment každý měsíc
  • Sortiment kvalitních přípravků vlastní značky Dr.Max za velmi příznivé ceny

Distribuce

Distribuci pro lékárny Dr. Max zajišťuje především sesterská společnost ViaPharma se třemi distribučními centry – v Nučicích u Prahy, Brně a Ostravě. Objekt v Nučicích zahrnuje vedle centrálního skladu i novou ústřední laboratoř Dr. Max. Lékárny Dr. Max jsou sice hlavním odběratelem, ViaPharma ale dodává i do nemocnic, reprodukčních klinik, hospiců a domovů seniorů.

Díky skladovým prostorám vybaveným nejmodernější technologií poskytuje ViaPharma lékárnám a nemocnicím kompletní dodavatelský servis. Při své činnosti se samozřejmě řídí zásadami správné distribuční praxe, která je zárukou, že si léčivé přípravky dodávané odběratelům zachovávají své kvalitativní vlastnosti. Na rozvozu léčiv a ostatního sortimentu spolupracuje ViaPharma se společností DHL.


Informační oznámení o EET

Společnost ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING, a.s., se sídlem Nové sady 996/25, Staré Brno, 602 00 Brno, IČ: 285 11 298, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, oddíl B, vložka 6919, jako prodávající, informuje spotřebitele o tom, že:

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Tento produkt momentálně nelze objednat.

Z důvodu inventury bude možné objednávku vytvořit příští týden.

Omlouváme se za dočasnou nedostupnost. Omezení se týká jen vybraných produktů.