Melatonin (23)

Seřadit podle
Spánkový hormon melatonin, který napomáhá usínání + přírodní hořčík.
Obsahuje spánkový hormon melatonin, který napomáhá usínání.
Melatonin napomáhá usínání a pomáhá zmírnit jet lag při cestování.
mátový spray 30 ml
Sprej s meduňkou a melatoninem, který napomáhá usínání.
Obsahuje melatonin, který pomáhá zkrátit dobu potřebnou k usnutí.
Obsahuje spánkový hormon, který pomáhá zkrátit usínání.
30 rozpustných tablet
Tablety s melatoninem ve formě ODT působí již do 10 minut.
Spánkový hormon melatonin, který napomáhá usínání + přírodní hořčík.
Melatonin je tělu přirozená látka, která pomáhá zkrátit usínání.
Melatonin pomáhá zkrátit dobu potřebnou pro usnutí.
Melatonin pomáhá zkrátit dobu potřebnou pro usnutí.
Melatonin přispívá ke zlepšení kvality spánku a napomáhá usínání.
Dopřejte si rychlé usínání a klidný spánek.
Obsahuje kokosový olej s CBD + melatonin, který vám pomůže usnout.
Pomáhá s usínáním a podporuje emoční rovnováhu a celkovou pohodu.
S melatoninem a mučenkou, která přispívá k relaxaci a navození spánku.
Melatonin napomáhá usínání a pomáhá zmírnit jet lag při cestování.
Díky aplikaci pod jazyk se rychle se vstřebává a účinkuje téměř okamžitě.
Obsahuje melatonin a bylinky, které napomáhají uvolnění a klidnému spánku.
Doplněk stravy pro příjemné usnutí v podobě pastilek s pomerančovou příchutí.
Obsahuje melatonin, který pomáhá zkrátit čas potřebný k usnutí.
Pastilky pro příjemné usnutí. S pomerančovou příchutí.
Žvýkací medvídci s melatoninem, vitaminem B6 a hořčíkem pro dobrý spánek.
Melatonin

Melatonin

Melatonin je hormon, který se tvoří v mozku, konkrétně v šišince (epifýze) a který je důležitý pro správný biorytmus spánku a bdění. Říká se mu také „hormon spánku“ či „hormon tmy“. Jeho produkce je závislá na světle – zvýší se, jakmile dojde ke ztlumení světla, a naopak, jakmile je světla více, jeho produkce se snižuje. To platí v průběhu jednoho dne, ale týká se to i ročních období – v zimě, kdy je méně světla, je produkce melatoninu vyšší, na jaře se postupně snižuje. Tento proces bývá často spojován také s tzv. jarní únavou. Celková produkce melatoninu je nejvyšší u kojenců, s věkem přirozeně klesá.

Melatonin jako doplněk stravy

Melatonin je možné zakoupit bez lékařského předpisu jako doplněk stravy. Jako doplněk stravy se používá ve dvou případech – při potížích s usínáním a k mírnění příznaků tzv. jet legu – tedy pocitu únavy v důsledku časového posunu. Melatonin přispívá ke zkrácení doby nutné pro usnutí. Příznivého účinku se dosáhne při konzumaci 1 mg melatoninu před spaním. Melatonin přispívá ke zmírnění subjektivního pocitu únavy v důsledku časového posunu. Příznivého účinku se dosáhne při příjmu nejméně 0,5 mg, které je třeba požít krátce před spaním v první den cesty a po několik dalších dní po příjezdu do cílového místa. Po užití tablety melatoninu dodržujte již klidový režim, nejezte, nepijte alkoholické nápoje, kávu a čaj, optimálně ulehněte na lůžko s knihou. Pamatujte, že sledování LCD displejů (televize, tablet, telefon) narušuje proces usínání, neboť vyzařují modré světlo, které brání přirozené produkci melatoninu.

Komu může melatonin pomoci?

  • Lidem, kteří mají potíže s usínáním.
  • Seniorům, u nichž je přirozeně nižší produkce melatoninu.
  • Cestovatelům k mírnění únavy v důsledku časového posunu.
  • Osobám, které pracují na směny a spí v průběhu dne, kdy je světlo.

 

Jaké doplňky stravy s melatoninem existují?

Melatonin můžete zakoupit ve formě klasických tablet nebo ve formě rozpustných pastilek. Přípravky pro ústní podání jsou často obohaceny o extrakty bylin, které jsou tradičně používány ke zklidnění a příjemnému usínání (např. Clinical Melatonin Mučenka Meduňka B6). Výhodou může být i obsah vitaminu B6, který je důležitý pro normální funkci nervového systému. Doplňky stravy s melatoninem nejsou určeny pro děti. Těhotné a kojící ženy mohou melatonin užívat pouze po poradě s lékařem.

Jak jinak podpořit tvorbu melatoninu?

Nezapomeňte, že zdravý způsob života a vyvážená strava zajišťují řádné fungování organismu, a tedy i dobrou kvalitu spánku. Produkci melatoninu v šišince můžete podpořit i jinak - třeba konzumací některých potravin - jmenujme např. banány, rajčata, dále potraviny bohaté na vitamin B, např. droždí,  játra nebo pšeničné klíčky, potraviny s vysokým obsahem vápníku (luštěniny, brukvovité zeleniny, ořechy a semínka), hořčíku (mák, červená řepa) nebo potraviny obsahující aminokyseliny karnitin a tryptofan (tvaroh, mléčné výrobky, krůtí maso, datle, buráky).