Lékárny Dr. Max vykázaly za rok 2022 desetiprocentní růst tržeb

17. 5. 2023 · 2 minuty čtení

V roce 2022 dosáhla největší tuzemská lékárenská síť obratu ve výši 24,8 mld. Kč. To je o 2,2 mld. víc než v roce předchozím a znamená to meziroční růst o 9,88 procenta.

Praha, 17. 5. 2023 – Struktura obratu potvrzuje definitivní ústup covidového portfolia. Sortiment charakteristicky spojený s pandemií hrál v tržbách Dr. Max nevýznamnou roli.

Na celkové výši tržeb se podílel jednak výdej a prodej v tradičních lékárnách a jednak e-shopu Dr. Max, který sám o sobě vykázal obrat 2,3 mld. Kč. Na celkových tržbách za položky ve volném prodeji se e-shop podílel 20 procenty. Ještě před 5 lety to bylo jen asi 5 procent. Podíl e-commerce Dr. Max je mezi lékárenskými e-shopy asi čtyřicetiprocentní.

„Potvrzuje to správnost konceptu omnichannel, který Dr. Max v Česku rozvíjí už několik let,“ říká generální ředitel lékárenské sítě Jan Žák a dodává: „ukazuje se, že lékárenský e-shop funguje lépe, může-li se opřít o síť tradičních lékáren, které jednak slouží jako výdejní místa objednávek, ale především se díky kvalitní práci personálu zasloužily o to, že náš e-shop funguje pod značkou se skvělou reputací.“

V roce 2022 pokračovala i akviziční činnost Dr. Max. Počet lékáren se zvýšil na 482. Rok 2021 síť uzavírala se 466 pobočkami. K výrazným změnám se určitě za rok 2022 řadí i otevření centrální laboratoře v Praze, spuštění nové logistické základny sesterské distribuční společnosti ViaPharma v Pavlově a zahájení provozu skladového centra e-shopu v Nučicích. „I z toho je velmi dobře vidět, že se snažíme rozvíjet jak tradiční lékárenství, tak i farmaceutickou e-commerce,“ říká Jan Žák. Centrální laboratoř sehrála významnou roli i při výpadcích některých léčiv, protože byla schopna připravit lékové náhrady.

I v roce 2022 rostl počet členů klientského programu, kterého se aktivně účastní asi 3,5 milionu lidí a věrnostní systém Dr. Max tak patří k nejoblíbenějším v ČR. K popularitě Dr. Max přispívá i vlastní značka, která dnes čítá stovky položek jak ve volném prodeji, tak nověji i v receptovém výdeji. Podíl vlastní značky ve volném výdeji činí v klasických lékárnách víc než třetinu, na e-shopu asi 6 procent.