Obrat lékáren Dr. Max vzrostl, jejich kvalitu potvrzují kontroly SÚKL

12. 4. 2018 · 3 minuty čtení
Obrat lékárenské sítě Dr. Max, kterou provozuje společnost Česká lékárna holding, činil v loňském roce 16,108 mld. Kč. To je přibližně osmiprocentní růst oproti roku 2016. Tržby e-Shopu Dr. Max vzrostly ve stejném období o víc než sto procent. Obrat vlastní značky Dr. Max v Česku překročil magickou hranici 1 mld. Kč. Kontroly SÚKL pak potvrdily vysokou kvalitu práce v lékárnách Dr. Max. Ty za sebou mají – podtrženo a sečteno – velmi úspěšný rok.

Obrat lékáren Dr. Max vzrostl, třebaže pokračuje celková stagnace trhu. Vzrostl i počet poboček sítě. Nejvýznamnější akviziční operací roku 2017 bylo převzetí sítě Lékárny Hanák. Rok 2017 uzavírala síť Dr. Max v ČR se 423 lékárnami.

„Důvodů, proč se nám daří, je víc“, říká generální ředitel lékáren Dr. Max Daniel Horák, „mezi hlavní bych zařadil permanentní péči o odborný růst zaměstnanců, rozvoj klientského programu, atraktivní vlastní značku a ochotu k inovacím.“ Vzdělávacím systémem zaštítěným Akademií Dr. Max prošlo vloni víc než 2 a půl tisíce zdravotnických profesionálů. Díky tomu, že je systém otevřený, nadpoloviční podíl z nich tvořili zájemci mimo síť Dr. Max. V rámci odborných kampaní prošlo nejrůznějšími typy screeningů přes 100 tisíc pacientů lékáren Dr. Max.

Důraz na odborný růst farmaceutů a také poptávka na straně lékáren daly vzniknout už druhé centrální laboratoři dodávající individuálně vyrobené přípravky na recept. Nová laboratoř v Brně doplňuje svou předchůdkyni v Nučicích u Prahy. Obě dohromady představují investici kolem 50 milionů korun. Rozvoj přípravy v centrálních laboratořích se uskutečňuje bez toho, že by byla tato činnost utlumována v jednotlivých lékárnách, odkud se k pacientům dostávají asi dvě třetiny této produkce připravené v rámci sítě Dr. Max.

Důraz na prohlubování odbornosti se projevil i ve výsledcích kontrol regulátora – Státního ústavu pro kontrolu léčiv. Oproti zbytku trhu vykázaly v roce 2017 lékárny Dr. Max oproti ostatním opět lepší průměrnou známku a nejnižší podíl závažných pochybení. „Považuji to za jasný doklad toho, že standard péče, kterou poskytujeme je opravdu vysoký“, komentuje výsledky generální ředitel Daniel Horák.

Lékárny Dr. Max jsou pro klienty atraktivní i díky kvalitnímu věrnostnímu systému. „Rozhodli jsme se na začátku roku zpřístupnit jeho výhody všem věkovým skupinám“, říká D. Horák, „výsledkem je prudký nárůst zájmu. Momentálně registrujeme v našem věrnostním programu přes 2,8 milionu členů.“

Lékárny Dr. Max zaznamenaly i další nárůst zájmu o produkty vlastní značky. Tady obrat za rok 2017 přesáhl v Česku 1 mld. Kč, což znamená meziroční nárůst kolem 25 procent a také to, že se ve volném prodeji české sítě Dr. Max staly nejprodávanější značkou vůbec. V rámci všech tří zemí, kde se produkty vlastní značky nabízejí (mimo ČR i na Slovensku a v Polsku), činily tržby 1,85 mld. Kč. Lékárny Dr. Max se ve zvýšené míře věnují volnému prodeji, aby kompenzovaly ztráty příjmů vyvolané erozí cen a úhrad u léků na recept, které postihují segment veřejných lékáren už několik let.

Vlastní značka Dr. Max dnes zahrnuje už kolem sedmi set položek, v ČR se prodává asi 320.

Obrat e-Shopu Dr. Max vzrostl za loňsko opět o 100 procent na více než 400 milionů Kč, a představuje nejrychleji se rozvíjející subjekt svého druhu na trhu. Na celkových tržbách za volný prodej Dr. Max se podílí asi osmi procenty.