Přeskočit na hlavní obsah
0 výsledků
  • Rychlý košík zavřen
  • Rady pro zmírnění pocení způsobeného užíváním Argofanu u studentky s panickou úzkostí

    Dotaz z 29. 10. 20261 minuta čtení
    Anonymní otázka
    Dobrý den, dcera se léčí s panickou úzkostí a užívá Argofan ,po kterém se více potí.Prosim o rady a doporučení,co by pomohlo, je studentka a ve škole nemá možnost se osprchovat.Dekuji
    Mgr. Silvie Doležalová
    Na dotaz odpovídá
    Mgr. Silvie Doležalová

    Pěkný den,

    zvýšené pocení patří mezi poměrně časté nežádoucí účinky léku Argofan. Potíže se mohou objevit zejména na začátku léčby nebo po zvýšení dávky.  Bohužel neuvádíte věk dcery. Na nadměrné pocení v podpaží dobře fungují antiperspiranty s vyšším obsahem solí hliníku, například Eucerin Anti-Transpirant 48h. Aplikují se večer na suchou pokožku a postupně snižují tvorbu potu. Přes den může pomoci nosit prodyšné bavlněné oblečení nebo funkční prádlo odvádějící vlhkost a mít s sebou náhradní tričko na převlečení. Pokud se dcera potí i na jiných částech těla, mohou být praktické speciální absorpční vložky do podpaží nebo vlhčené ubrousky pro rychlé osvěžení během dne. Jestliže je pocení výrazné, obtěžující a trvá delší dobu, doporučila bych probrat situaci s ošetřujícím psychiatrem. Někdy pomůže úprava dávky, změna času užívání nebo případně přechod na jiný lék, který tento nežádoucí účinek způsobuje méně často.

    S pozdravem

    Silvie Doležalová

    Nejnovější otázky v poradně