Draslík (4)

Draslík je minerál zcela nepostradatelný pro správné fungování lidského organismu. Hlavní funkcí draslíku v těle je přenos elektrických signálů mezi buňkami. Draslík je významný pro normální činnost nervové soustavy, svalů (včetně srdce) a k udržení normálního krevního tlaku. Vyrovnává rovněž účinky nadměrného příjmu sodíku.

Řadit
Filtry výpisu
  • Naturvita Draslík + hořčík 60 tablet

    60 tablet

    Draslík přispívá k normální činnosti nervové soustavy a k normální činnosti svalů. Hořčík přispívá ke snížení míry únavy a vyčerpání a k normálnímu energetickému metabolismu.

    Doplněk stravy

  • Biotter Hořčík + Draslík grapefruit 20 šumivých tablet

    20 šumivých tablet

    Šumivé tablety pro dospělé s hořčíkem, vitaminem B6 a draslíkem, který přispívá k udržení normálního krevního tlaku. S grapefruitovou příchutí.

    Doplněk stravy

Naturvita Draslík 60 tablet

60 tablet

Doplněk stravy

Draslík přispívá k normální činnosti nervové soustavy a k normální činnosti svalů. Draslík dále přispívá k udržení normálního tlaku krve.

69 Kč
Draslík

Draslík

 

Nízké hodnoty draslíku v krvi se označují termínem hypokalemie. Normální hodnoty draslíku v krvi se pohybují mezi 3,8-5,4 mmol/l. Hladina draslíku nižší než 2,5 mmol/l již znamená ohrožení života.

Projevy nedostatku draslíku

Hypokalemie, tedy nízká hladina draslíku, se projevuje slabostí, únavou, svalovými křečemi a zácpou. Závažnějším příznakem nedostatku draslíku (ale i jeho nadbytku) jsou poruchy srdečního rytmu, tzv. arytmie.

Příčiny nedostatku draslíku

Nedostatek draslíku může mít celou řadu příčin. Nedostatečný příjem potravou je spíše výjimečný, nejčastěji je důvodem užívaní diuretik, tedy léků, které se předepisují k snížení krevního tlaku a které vyplavují z těla tekutiny. Příčinou nedostatku draslíku může být také silný průjem nebo zvracení, časté užívání laxativ, nadměrná konzumace alkoholu nebo silné pocení. Také může být průvodním znakem onemocnění ledvin.

Jak doplnit draslík?

Draslík můžete doplnit konzumací potravin, které jsou na něj bohaté, jako jsou banány, sušené švestky, meruňky, avokádo, fazole, špenát, batáty, meloun a další. Obecně k doplnění minerálů dobře poslouží minerální vody. Po konzultaci s lékařem lze užívat také draslík v tabletách jako doplněk stravy. V doplňcích stravy s minerály se často draslík kombinuje s hořčíkem, jelikož nedostatek draslíku je obvykle spojen i s nedostatkem hořčíku.