Přeskočit na hlavní obsah
0 výsledků
  • Rychlý košík zavřen
  • Bolest v ústech a koutcích při užívání Ciprinolu: Možnosti podpory probiotiky a péče

    Dotaz z 16. 10. 20261 minuta čtení
    Anonymní otázka
    Dobrý den, beru Ciprinol 500mg po operaci slepého střeva. K tomu ProbioLact forte 12, přesto mám v ústech bolestivá místa na jazyku a patře. Udělali se mi bolavé koutky. Lze si nějak pomoci dalšími probiotiky,nebo musím vydržet. Děkuji
    Mgr. Jana Vaverová
    Na dotaz odpovídá
    Mgr. Jana Vaverová

    Dobrý den,
    souvislost s antibiotickou léčbou nelze vyloučit, i když bolestivé koutky nejsou v SPC Ciprinolu uvedeny jako konkrétní nežádoucí účinek. Antibiotika mohou narušit přirozenou mikroflóru a přispět k přemnožení kvasinek, které mohou způsobovat bolestivá místa na jazyku a patře, pálení v ústech i zánět koutků. Příčinou ale může být také podráždění sliznice nebo jiné faktory. Další probiotika bych zatím nepřidávala automaticky. Doporučila bych však kontaktovat ošetřujícího lékaře. Ciprinol bez porady s lékařem nevysazujte. Do té doby můžete ústa šetrně vyplachovat vlažnou vodou, vynechat dráždivá a kyselá jídla a koutky chránit tenkou vrstvou vazelíny. Pokud by se objevily puchýře či vředy, vyrážka nebo otok rtů či jazyka, kontaktujte lékaře.
    Přeji krásný zbytek dne.
    Vaverová

    Nejnovější otázky v poradně