Vitamin B7 (biotin)

  (9)
Seřadit podle
  • Dodejte organismu vitaminy a minerály pro zdraví Vašich vlasů a pokožky.
  • Vlasové hnojivo

    150+60 tablet
    Aminokyseliny, MSM + biotin a zinek pro udržení dobrého stavu vlasů.
  • Biotin přispívá k dobrému stavu vlasů a sliznic, a působí příznivě na zdraví pleti.
  • Biotin přispívá k dobrému stavu vlasů a sliznic, a působí příznivě na zdraví pleti.
  • Obsahuje látky, které přispívají k udržení dobrého stavu pokožky.
  • Obsahuje kozlík a třezalku, které napomáhají psychickému zklidnění.
  • L-methionin + biotin pro hebké a pevné vlasy a zářivou pleť.
  • Lahodné žvýkací pastilky s kolagenem, kyselinou hyaluronovou, vitamínem C, biotinem a zinkem.
  • Složení s patentovanou složkou AnaGain a biotinem pro kvalitní a husté vlasy.
    Vitamin B7 (biotin)

    Vitamin B7 (biotin)

    Vitamin B7 (biotin či vitamin H – podle německého Haut a Haar = kůže a vlasy) patří do skupiny vitaminů označovaných jako B-komplex (společně s B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12). Jedná se o ve vodě rozpustný vitamin, který si tělo neumí samo vyrobit, a proto je třeba průběžně jej dodávat ve stravě. Vitamin B7 je stejně jako ostatní vitaminy B-komplexu důležitý pro metabolismus sacharidů, tuků a bílkovin, pro funkci nervové soustavy, ale přispívá také hlavně ke zdraví sliznic, kůže, vlasů a nehtů.

    K čemu vitamín B7 (biotin) přispívá?

    Biotin prospívá lidskému organismu mnoha způsoby – přispívá k normální činnosti nervové soustavy, k normální psychické činnosti, k normálnímu metabolismu mikroživin a k normálnímu energetickému metabolismu, k udržení normálního stavu pokožky, sliznic a vlasů.

    Zdroje vitamínu B7

    Za kvalitní zdroje vitaminu B7 v potravě jsou považována játra, sójové boby, vaječný žloutek, ořechy, ovesné vločky, špenát, žampiony, čočka, avokádo, brokolice.

    Doporučená denní dávka je stanovena na 50 mikrogramů denně.

    Vitamín B7 a jeho nedostatek

    Nedostatek vitaminu B7 se může projevovat slabostí, nechutenstvím, kožními problémy (seborea, lámavé nehty, vypadávání nebo špatná kvalita vlasů a nehtů), záněty spojivek, nevolnost, psychické vyčerpání apod. U kojenců je příznakem nedostatku vitaminů B neprospívání.

    Biotin v těhotenství

    Vitaminy skupiny B jsou důležité i v těhotenství, a to jak pro vývoj miminka, tak pro zdraví nastávající maminky. Z vitaminů skupiny B je v těhotenství důležitý zejména B9 (kyseliny listová), který je důležitý pro správný vývoj zárodečných tkání, vitamin B6, který pomáhá regulovat hormonální aktivitu, a B12, který přispívá k tvorbě červených krvinek a podílí se na procesu dělení buněk.

    Biotin je mimo jiné velmi důležitý pro kůži a vlasy. Pokud vás v těhotenství trápí problémy, jako je nadměrné maštění vlasů, špatná kvalita vlasů a nehtů a pokožky, lze doplňovat biotin ve formě doplňku stravy.

    Vhodnou volbou k doplnění širšího spektra vitaminů B v těhotenství jsou speciální multivitaminové přípravky pro těhotné ženy (Mamavit, Femibion) anebo přípravky typu B-komplex.

    Před užitím jakéhokoliv volně prodejného přípravku si přečtěte instrukce výrobce a poraďte se s lékařem, zda je užívání v těhotenství vhodné.