O pár kilo lehčí…

  • Pohyb

Shodit pár kilogramů je jedním z nejčastějších novoročních předsevzetí. Jestliže jste se rozhodli udělat něco se svojí váhou i vy, rádi vás ve vašem úsilí podpoříme!

O pár kilo lehčí

Chcete-li si trvale udržovat optimální hmotnost, bez úpravy životního stylu se neobejdete. Vždy je třeba změnit stravovací návyky a zařadit do pravidelného režimu pohyb. Za vhodné hubnoucí cvičení se označuje především aerobní aktivity – plavání, tenis, jízda na kole. Při něm se spálí o 67 % více energie břišních zásob než při posilování!

Jen „ pilulky na hubnutí “ nestačí

Strava má být vyvážená s hlídaným množstvím kilojoulů (cca 8000 kJ denně pro běžně aktivního dospělého, a to včetně nápojů). Není vhodné příliš omezovat příjem energie, drastické diety mají za následek spíše zpomalení metabolizmu a menší ochotu těla zbavit se tukových zásob. Vhodné je konzumovat dostatek uhlohydrátů s nižším glykemickým indexem (luštěniny, těstoviny, přírodní rýže, celozrnné tmavé pečivo), ovoce, zeleninu, bílkoviny nejlépe z ryb, mořských plodů, nízkotučných mléčných výrobků.

Důležitý je též pitný režim. Voda a tekutiny pomáhají nejen zahánět pocit hladu, ale především voda transportuje důležité živiny v těle a proces látkové přeměny správně funguje jen s jejím dostatkem. Pozor též na alkohol, je velmi kalorický, navíc povzbuzuje chuť k jídlu.

Přípravky pro štíhlou linii

Doplňky stravy určené k udržení štíhlé linie jsou založeny na různých mechanismech působení, od těch na bázi nevstřebatelných polysacharidů, které navozují pocit sytosti (psyllium, chlorela, spirulina, glukomannan) přes chrom, který přispívá k normálnímu metabolizmu živin a k udržení normální hladiny glukózy v krvi, až po exotické substance typu acai berry, garcinia cambogia nebo antioxidanty a polyfenoly zelené kávy. V kategorii potravin lze najít výrobky určené speciálně pro ty, kteří usilují o snížení tělesné hmotnosti. Dobrým příkladem jsou třeba cereální Zdravé snídaně od značky Obezin.

Povzbuzení na závěr!

I při hubnutí mějte trpělivost a vydržte. I malý úbytek hmotnosti se počítá, odborníci se shodují, že již 5% snížení tělesné hmotnosti už má výrazně pozitivní účinky na zdraví.

Články k tématu O pár kilo lehčí…

  • Jak název tohoto bolestivého problému v oblasti lokte napovídá, lze si jej přivodit při tenise, zejména pokud nehrajete backhand správně. Ovšem nejen při něm – tzv. laterální epikondylitida, jak se tenisovému lokti říká odborně, se může projevit po přetížení šlach i při práci, stačí aby pohyb, který vykonáváte, byl jednotvárný a dlouhodobě opakovaný.

  • Nohy jsou nejvíce namáhanými končetinami lidského těla. Tvoří člověku oporu po celý den a jsou pro nás základním dopravním prostředkem. Jakmile s nimi není něco v pořádku, dávají to najevo nejen pořádnou bolestí, ale problémy se dál promítají do celého těla.

  • S bolestmi zad se za život setká téměř každý a jsou také jednou z nejčastějších příčin návštěv lékaře a pracovní neschopnosti. Akutní bolest zad, ať je příčinou strnulé sezení u počítače, prochladnutí nebo nešikovný pohyb při sportu či práci na zahradě, je možné řešit pomocí celé řady volně prodejných přípravků z lékárny. Dopřejte svým zádům tu nejlepší péči.