Už tři miliony členů věrnostního programu DrMax

V září se do klientského programu Karta výhod Dr.Max zapojil už třímiliontý účastník. To z věrnostního systému české lékárenské jedničky dělá s největší pravděpodobností republikového rekordmana – nejen mezi lékárnami, ale vůbec.

Data o počtu klientů věrnostního systému Dr.Max jsou čerstvá, protože na jaře 2015 proběhla přeregistrace členů v souvislosti se zásadní změnou klientského programu. Jako klíčový benefit vystřídala tehdy kompenzaci za třicetikorunový regulační poplatek (tzv. poplatek za recept) nově sleva z doplatku.  Díky novým registracím bylo možné zohlednit i v té době teprve chystanou legislativu související s GDPR. Lékárny Dr.Max v té době nabídly až padesátiprocentní slevu z doplatků na předpisové léky vybraným skupinám pacientů (senioři, děti, váleční veteráni) jako vůbec první a dnes je tato výhoda zásadním způsobem rozšířena.

Na začátku letošního roku činil počet členů klientského programu Dr.Max 2.680.000. V téže době přišlo jeho významné oživení díky zpřehlednění systému výhod. Nově se již nevztahují jen ke zmíněným pacientským ketegoriím, ale týkají se všech držitelů věrnostních karet. Diabetikům zároveň zůstává po celou dobu zachován princip prodeje inzulínů bez doplatku. Klienti s věrnostní kartou mohou zároveň využít akční slevy komunikované především prostřednictvím letáku. Dr.Max vydává 11 akčních letáků ročně v nákladu 4 milionů výtisků za měsíc. Akce a slevy je od letoška v největší české síti lékáren možné využít pouze s klientskou kartou. Tu využívá početná skupina klientů velmi aktivně. Víc než půl milionu pacientů s ní v lékárnách Dr.Max pořídí lék aspoň dvakrát týdně.

„Rozšíření výhod pro všechny držitele mělo několik důvodů,“ říká generální ředitel sítě Dr.Max Daniel Horák, „program je tak samozřejmě srozumitelnější a benefity se tedy lépe komunikují, ale především jde o to, že když přijde pacient s receptem na lék, pak to znamená, že je nemocný a potřebuje pomoc. Takové klienty musíme logicky upřednostňovat.“ Poskytnutí slevy lze ověřit okamžitě během výdeje v lékárně – je uvedena na účtence, případně na internetových stránkách Ministerstva zdravotnictví, kde jsou uvedeny výše doplatků. Změna kritérií klientského programu byla podpořena masivní televizní kampaní. Dr.Max letos investoval na mediálním trhu víc než kterákoli jiná farmaceutická společnost. Jeho podíl na reklamním trhu činí v roce 2018 víc než 23 procent.

Věrnostnímu programu inovovaného k lednu 2015 se už od počátku dostalo několika ocenění, včetně mezinárodních. Ceny Loyalty Magazine Award, jakéhosi Oscara pro věrnostní programy, si odnesl hned ve třech kategoriích, mimo jiné jako „nejlepší nový věrnostní program roku“ a „nejlepší program v rámci regionu střední a východní Evropy“.