Diabetes: Jak začít s pohybem?

8. 3. 2021 · Mgr. Lukáš Novotný · 2 minuty čtení
  • DIA

Lidské tělo je stavěno k pohybu. Budete se cítit líp po fyzické a taky po psychické stránce. Kde ale najít motivaci? Víme, že začít s pohybem není vždy jednoduché. Možná si představujete, jak se začnete hýbat, a do toho se vám ještě občas vtírají myšlenky, ano ale... Pokud ještě převládají výmluvy, zkuste si k nim najít protiargumenty. Uvedeme pár příkladů pro inspiraci:



Jak začít s pohybem

Nemám peníze

Zařaďte vydání za cvičení do výdajů za koníčky, za léky apod. Tyto výdaje se vám jak z hlediska financí, tak i času bohatě vrátí. Můžete si vybrat pohyb, u něhož bude jedinou investicí nákup vhodné obuvi a oblečení.

Jsem ve své podstatě tvor líný

Někdy se vám do zahájení nové činnosti prostě nechce. Byli jste třeba vychováni k sedavému způsobu života a pohyb vám nic neříká. Věřte, že nikdy není pozdě začít se hýbat, samozřejmě úměrně věku a schopnostem.

Pokud si chcete podstatně prodloužit život, musíte se o to začít starat již nyní, a nikoli až na jeho konci. Lidé, kteří přišli na chuť pohybu až v pozdním věku, upřímně litují, že si takto neobohatili život dříve. Pokud zejména při zahájení pohybové aktivity neustále sami se sebou licitujete, zda cvičit nebo ne, zařaďte pohyb před činnost, kterou vykonáváte pravidelně (např. než si přečtu noviny, zacvičím si). Tím se zvětší naděje, že pohyb zařadíte automaticky do svých každodenních aktivit.


Nemám čas

Uvědomte si, že cvičení je zrovna tak důležité jako spánek nebo jídlo. Pravidelný pohyb vám navíc zvýší kvalitu života. Když chce člověk opravdu něco dělat, čas si na to najde.

Nacvičím se dost při úklidu, na zahrádce, s dětmi

Každodenní práce nemusí zaměstnávat člověka zdravě, naopak, většinou zatěžuje jen určité svalové skupiny. Je ideální, když pohyb trvá desítku či desítky minut a zvýší se vám při něm také tepová frekvence. To se vám při pobíhání za dětmi či při okopávání záhonků asi nepodaří.

Jsem unavená

Únava bývá často spíše duševního charakteru. A pohyb vás zbaví únavy z úmorně se opakujících denních povinností určitě daleko lépe než sezení před televizí. Zdánlivě ztracený čas se vám mnohonásobně vrátí. Začnu cvičit, až…Pohyb vám naopak pomůže zvládat lépe úkoly, které jste odkládali až po zhubnutí, jde jen o vaše negativní myšlenky. Argument, že napřed musíte zhubnout, abyste mohli začít cvičit, je mylný.

Články k tématu Diabetes: Jak začít s pohybem?

  • Co je nezbytné vědět o cukrovce

    Co je nezbytné vědět o cukrovce

    · 2 minuty čtení
    • DIA

    Diabetes mellitus neboli cukrovka je název pro skupinu chronických onemocnění, která charakterizuje metabolická porucha. Mezi dva základní typy patří diabetes mellitus 1. typu, při kterém vzniká naprostý nedostatek inzulinu v těle. Jedná se o typ, který je mnohem vzácnější.

  • Glifloziny a léčba diabetu

    Glifloziny a léčba diabetu

    · 4 minuty čtení
    • DIA

    Účinná a efektivní léčba diabetu 2. typu s pomocí skupiny léků nesoucí název glifloziny. Glifloziny kromě udržení normální hladiny krevního cukru působí i na přidružená onemocnění cukrovky. Pomáhají snížit tělesnou hmotnost (vylučováním cukru z těla) i krevní tlak.

  • Diabetická retinopatie – příznaky a prevence

    Diabetická retinopatie – příznaky a prevence

    · 2 minuty čtení
    • DIA

    Co to je? Jak ji poznat? A jak jí předcházet? Nejdůležitější pro prevenci vzniku a rozvoje diabetické retinopatie je důsledná kompenzace cukrovky s důrazem na stabilizaci hladiny cukru v krvi (glykemie).