Sladké domácí pečení tak trochu jinak

1. 10. 2019 · 2 minuty čtení
Chceme-li mlsat, rozhodně se vyplatí přemýšlet o přísadách, které do sladkého pečiva přidáváme. Rozumnou volbou surovin můžeme pozitivně přispět ke svému zdraví.

Odsuneme-li stranou čistě rozumové aspekty domácího pečení, rozhodně nelze pominout ani radost z vlastního jedinečného výtvoru a dobrý pocit, že se aktivně zasazujete o své zdraví. Příprava vlastního pečiva je zároveň účinnou relaxací v aktivním profesním životě.

Sladké pečení

Zajímavou složku sladkých moučníků tvoří například mandlová mouka. Kromě vysokého obsahu bílkovin a nenasycených mastných kyselin je také zdrojem mnoha vitaminů a minerálů. Výborně se hodí pro bezlepkovou dietu.

Další neotřelou surovinou je kokosová mouka. Vzhledem k významnému podílu vlákniny a bílkovin se jedná o velmi zdravou alternativu běžné pšeničné mouky. Nemá výraznou chuť, zato vám pečivo krásně provoní. Kokosovou moukou lze nahrazovat čtvrtinu až polovinu bílé mouky obsažené v každém sladkém moučníku. I tato mouka je vhodná pro celiaky.

Pečete-li z bezlepkových mouk, rozhodně se vám bude hodit xantanová guma. Jedná se o přírodní emulgátor, nazývaný rovněž E415. Ale žádné obavy, toto éčko je zcela přírodní, úžasně prodlužuje trvanlivost potravin a pečivo se potom tolik nedrobí.Používáte-li xantanovou gumu, nahradíte tak prakticky vlastnosti lepku u bezlepkových mouk. Tato přísada přispívá k tomu, aby těsto dobře drželo pohromadě.

Mandlová mouka

Speciální bezlepkové pečení

Pokud řešíte bezlepkovou dietu a z výše uvedených mouk jste si nevybrali, máme pro vás ještě hotovou bezlepkovou směs na pečení sladkých moučníků. Stačí přidat jen pár přísad a na koláč máte zaděláno.

Ořechy

Chcete-li koláči či jinému moučníku dodat šmrnc, určitě nezapomeňte na ořechy a mandle. Mimo svou nenahraditelnou chuť jsou také bohatým zdrojem nenasycených mastných kyselin, bílkovin, vitaminů a minerálů.

Zajímavou možností, jak nahradit klasický řepný bílý cukr, je kokosový cukr. Má nižší glykemický index, takže se po jeho konzumaci v těle neukládá tak velké množství tuku. Obsahuje vitamíny, minerály a antioxidanty a mimo to moučník krásně provoní.

Články k tématu Sladké domácí pečení tak trochu jinak

  • K čemu jsou dobrá chia semínka?

    K čemu jsou dobrá chia semínka?

    · 4 minuty čtení
    • Omega 3-6-9

    Chia semínka v posledních letech pravidelně figurují na předních místech v žebříčcích superpotravin. Chia mají neutrální chuť a hodí se přimíchat do řady pokrmů. Co jsou tato drobná semínka zač a proč jsou v rámci zdraví výživy tak oblíbená?

  • Vánoční cukroví tak trochu jinak…

    Vánoční cukroví tak trochu jinak…

    · 2 minuty čtení
    Vanilkové rohlíčky, pracny i linecké jsou fajn, ale co takhle vyzkoušet letos něco zbrusu nového? K dispozici je tolik nových, zajímavých, chutných a navíc i zdraví prospěšných surovin, že je vyloženě škoda držet se jen receptů po babičce.
  • Láká vás zdraví prospěšné vaření a příprava jídel s vysokým obsahem cenných látek? Zaměřte se kromě výživově hodnotných potravin také na rozmanité rostlinné oleje. Při výběru druhu je dobré zamyslet se nad tím, na co chceme olej používat. Jako zálivku do studených salátů, nebo spíš na fritovací pánev? Složení olejů přímo určuje, na co je daný druh oleje vhodný.